Inergy ondersteunt Obvion met data, analytics en BI

Hypotheekverstrekker Obvion heeft te maken met steeds complexere en veranderlijke weten regelgeving. Als onderdeel van haar klantpartnerstrategie, besloot Obvion de IT grondig onder de loep te nemen. Want datakwaliteit was nooit eerder zo belangrijk. Wat betekent dat voor het datawarehouse? En hoe kan het gebruik van data bijdragen aan een sterke digitale strategie? Het antwoord op dit soort vragen legde de basis voor een hernieuwde visie op Business Intelligence en Big Data. Samen met Inergy werkt Obvion aan een vernieuwde oplossing voor Business Intelligence en datawarehousing.

Verhoging van de hitratio

Voor Obvion ontwikkelden wij een algoritme dat de kans op het acquireren van een specifieke klant voorspelt. Deze kansvoorspelling wordt uitgevoerd voor iedere individuele hypotheekaanvrager en de betrokken hypotheekadviseur. Uit de totale set kansberekeningen hebben we doelgroepen geselecteerd met een relatief lage slagingskans bij acquisitie. Die doelgroepen benaderden we vervolgens met fijnmazige, specifieke campagnes. Van een generieke klantbewerkingsstrategie, is Obvion overgestapt naar een veel effectievere, persoonlijke benadering van tussenpersonen en (potentiële) klanten.

Het resultaat

Deze aanpak heeft het intake-proces enorm versneld en de acquisitiekosten drastisch verlaagd. De klanttevredenheid is significant toegenomen, net als de effectiviteit wat blijkt uit de verhoging van de hitratio.

JanKees Lampe

Mede-eigenaar en CMO

Benieuwd wat we met uw data kunnen doen?

Vul het contactformulier hieronder in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op – of bel ons direct!

Bel ons op 0348 45 76 66

Mail JanKees Lampe via jankees.lampe@inergy.nl