Met de dienst “Managed Data Platform” haalt Inergy direct waarde uit jouw data, weet je zeker dat je naar ‘de waarheid’ kijkt, houd je de kosten in de hand en word je ontzorgd. We monitoren data van bedrijven indien gewenst 24/7 en er staat een heel team medewerkers dag en nacht klaar om vragen van klanten te beantwoorden. Sjoerd Hoes, Manager Services & Support bij Inergy, vertelt je alles over deze dienst.

“Twintig jaar geleden waren we het eerste bedrijf dat Managed Data Plaform aanbood, toen ook wel Managed Services genoemd. Destijds boden we onze diensten aan op onze eigen private cloud. Inmiddels doen we dat uiteraard op de public cloud. Het houdt kortweg in dat wij de datasystemen van een bedrijf beheren en dat onze servicedesk altijd beschikbaar is voor vragen en wijzigingsverzoeken”, legt Sjoerd uit. “Veel bedrijven kunnen wel de infrastructuur aanbieden, maar de kwaliteit en accuraatheid van de data bewaken en garanderen, daar is Inergy uniek én zeer ervaren in.”

Tegenwoordig ligt de nadruk vooral op de toepassingen van data om hier waarde uit te halen en minder op de infrastructuur. “Voor onze klanten houden wij de hele keten in de gaten. De hoeveelheid data die daarin verscholen zit, is enorm”, gaat Sjoerd verder. “Wij garanderen dat de data van het eindproduct kwalitatief goed, accuraat en correct zijn. Belangrijk, want op basis daarvan nemen bedrijven beslissingen.”

Cloud
Inergy biedt diensten aan in iedere cloudomgeving die de klant wenst. “We zijn cloudagnostisch” aldus Sjoerd. “We hebben een technische voorkeur voor Microsoft Azure met daarop Snowflake. Hiermee kunnen we een robuust datawarehouse aanbieden dat voldoet aan al onze security-eisen en uiteraard GDPR-proof is. We ontsluiten daarnaast iedere gewenste bron. Snowflake is ook goed in te zetten op de andere cloudplatformen zoals Google Cloud Platform en Amazon Web Services (AWS).”

Kostenbeheersing
Een van de spannendste zaken bij een datawarehouse in de cloud is de kosten in de hand houden. “Wij snappen dat als geen ander”, aldus Sjoerd. “Door onze jarenlange ervaring weten onze mensen precies met welke technieken je de data moet “verpakken” om zo min mogelijk ruimte in de cloud te gebruiken. En dat is dan natuurlijk meteen financieel aantrekkelijk. We helpen nieuwe klanten altijd direct met het efficiënt gebruik van de cloud waardoor de eerste besparingen vaak snel gemaakt zijn. Daarnaast heeft Inergy een soort alarmdienst die je waarschuwt voor oplopende kosten in de cloud.”

De klant bepaalt
Maar hoe steken de diensten van Managed Data Plaform precies in elkaar? “Wij leveren standaard diensten in pakketten. Je betaalt per dienst en kan dus meer zelf bepalen wat je kosten- en serviceniveau is. De klant geeft aan wat zijn behoeften zijn en wordt niet geforceerd in een bepaald keurslijf. We hebben een productencatalogus waaruit klanten kunnen kiezen wat ze willen en wat ze niet willen. Vervolgens maken wij een contract op maat. Wil een klant toch nog extra’s, dan breiden we gemakkelijk uit. Op deze manier hebben klanten veel controle over de diensten die wij aan hen leveren”, licht Sjoerd toe.

24/7
Als een klant kiest voor Managed Data Plaform van Inergy, hoeft hij zich geen zorgen meer te maken over zijn data omgeving. “Wij kennen onze klanten en hun business door en door. Daar steken we veel tijd en energie in, omdat dat noodzakelijk is om onze klanten goed te kunnen helpen en bedienen”, vertelt Sjoerd.

Dag en nacht staan medewerkers van Inergy dan ook klaar om een eventuele storing in de dataomgeving te verhelpen. Het ontsluiten van informatie gebeurt ‘s nachts. Bij Detailresult Groep gaat het bijvoorbeeld om kassabonnen, leverinformatie van leveranciers, voorraden en planningsgegevens. Sjoerd: “We houden de hele keten van data in de gaten. Zo komt het regelmatig voor dat de cloud provider wel draait, maar de data applicaties die jij hebt gebouwd niet of niet correct draaien. Dat zien wij en we grijpen dan direct in.”

Impact
“Soms zit er een fout in het bestand waardoor de database breekt”, legt Sjoerd uit. “Als dit ’s nachts is, wordt een collega van onze servicedesk wakker gebeld. Die logt gelijk op de omgeving in om te kijken wat de foutmelding is en bepaalt of hij de klant ook uit bed gaat bellen of dat dit kan wachten tot de volgende ochtend.

Met sommige klanten wordt er altijd gelijk midden in de nacht gebeld. Bij PostNL bijvoorbeeld is het van groot belang dat alles 24/7 goed blijft doordraaien. “Juist voor de gevallen waarin er een fout in de data omgeving ontstaat, is het heel belangrijk om te weten met welke klant we te maken hebben”, gaat Sjoerd verder. “Wij weten wat de impact is van een foutmelding en zijn daardoor in staat een keuze te maken voor de klant.”

De waarheid en niks anders dan de waarheid
Klanten moeten ervan uit kunnen gaan dat de getoonde data de waarheid is. De data moet acuraat zijn, de laatste gegevens bevatten, kwalitatief hoogwaardig zijn en uiteraard 100% betrouwbaar. “Maar dan ben je er nog niet” aldus Sjoerd. “De data moet ook nog correct geïnterpreteerd worden. Ook daarvoor hebben wij experts in dienst. Dat is een kunst apart. En dat wordt nog wel eens vergeten. Pas als je dat goed doet haal je waarde uit data en kan je jouw bedrijf laten groeien in klanttevredenheid en bedrijfsresultaten.”

Ontzorgen
“Wij ontzorgen, dat is eigenlijk waar het op neerkomt”, concludeert Sjoerd. “Een klant kan ervan uitgaan dat wij altijd de gegevens hebben tot en met het afgelopen uur. Als dat een keertje niet lukt, dan informeren wij hem netjes en tijdig zodat niemand voor verrassingen komt te staan. De klant zelf heeft geen omkijken naar zijn data omgeving.”

Sjoerd Hoes

Wil jij meer weten over Inergy?

Neem gerust contact met ons op.

Bel ons op 0348 45 76 66

Mail Sjoerd Hoes via sjoerd.hoes@inergy.nl





Geschreven door Inergy op