Portfolio

Hieronder een greep uit de cases van onze klanten

PostNL

klant sinds 2012 | #klanttevredenheid #operationele efficiency

De case:
Voor PostNL Pakketten heeft Inergy de enorme data stromen omgezet in praktische waardevolle oplossingen door de hele distributieketen. Hierdoor krijgen klanten nu een nauwkeurige indicatie van het bezorgmoment. Daarnaast worden routes veel slimmer ingeregeld en beter geanticipeerd op te verwachten retourstromen.

Gerealiseerde vooruitgang:
Enorme verhoging van klanttevredenheid en operationele efficiency in het distributieproces van zowel bezorger als verzender.

De gekozen oplossing:
Om dit mogelijk te maken heeft Inergy een complete BI & Analytics omgeving ingericht bestaande uit een operational data store en een enterprise DWH & Analytics omgeving.

Lees hier meer.

Obvion

klant sinds 2015 | #klanttevredenheid #conversie optimalisatie #proces optimalisatie

De case:
Financiële dienstverleners hebben enorme verantwoordelijkheid naar klanten en naar controlerende instanties. Dankzij onze oplossingen hebben adviseurs één compleet klantbeeld waardoor ze hun klanten beter kunnen adviseren en compliant zijn met de benodigde wettelijke rapportages. Managementinformatie is nu dusdanig ontsloten d.m.v. dashboards en scorecards dat snel en op basis van de juiste gegevens besluitvorming kan plaatsvinden. Daarnaast hebben onze analytic tools inzicht gegeven hoe conversie kan worden verhoogd en pro-actief kan worden geacteerd op het gedrag van de klant.

Gerealiseerde vooruitgang:
Verhoging van klanttevredenheid. Hogere conversie. Snelle en geïnformeerde besluitvorming.

De gekozen oplossing:
Inergy heeft Obvion compleet ontzorgd met het opzetten van hun complete Business Intelligence & analytics omgeving.

Lees hier meer.

Detailresult groep

klant sinds 2010 | #klanttevredenheid #voorraad optimalisatie

De case:
Detailresult group is een detailhandel reus met 285 winkels in Nederland. De uitdaging is om voorraad optimaal te managen: geen “nee” te hoeven verkopen, maar ook minimale derving van versproducten. Hiervoor is het nodig om grote hoeveelheden van transactiedata te analyseren. Uitkomsten worden waar mogelijk automatisch gekoppeld aan de juiste operationele processen en het management wordt voorzien van strategische stuurinformatie om eenvoudig de juiste keuzes te kunnen maken.

Gerealiseerde vooruitgang:
Verlaging van kosten door verlagen waste. Hogere klanttevredenheid.

De gekozen oplossing:
Inergy heeft het complete data warehouse gerealiseerd en doet nu het beheer, hosting en onderhoud.

Lees hier meer.

Pon Logistics

klant sinds 2014 | #procesoptimalisatie

De case:
PON Logistics is onderdeel van PON het grootste Nederlandse familiebedrijf. PON logistics onderscheidt zich door uiterst slimme logistieke totaaloplossingen. Essentieel hierbij is data gedreven besluitvorming. Om PON logistics zo slagkrachtig mogelijk te laten opereren heeft PON Inergy gevraagd hun datastromen om te zetten in waardevolle management stuurinformatie en deze inzichtelijke te maken door dashboards en scorecards.

Gerealiseerde vooruitgang:
Betere processen en kostenbesparing door optimalisatie van operatie en inzicht in financiële resultaten.

De gekozen oplossing:
Inergy heeft geholpen met het opstellen van de Business Intelligence strategie en Roadmap. Op basis hiervan hebben wij het on-site data warehouse ontworpen en gerealiseerd en de dashboards, datamodel, bronontsluiting en ETL vormgegeven.

Yarden

klant sinds 2008 | #klanttevredenheid #omzet verhogen #effectievere marketing

De case:
In emotionele tijden wil je optimale klanttevredenheid. Yarden is één van de grootste Nederlandse spelers in uitvaartzorg en verzekeringen. Inergy heeft onze data expertise ingezet om Yarden in staat te stellen hun klanten beter te bedienen door te werken vanuit één integraal klantbeeld. Daarnaast hebben wij voor Yarden dashboards en scorecards ontwikkeld met management stuurinformatie, waardoor gestuurd kan worden op hogere marges en marketing activiteiten effectiever kunnen worden ingezet.

Gerealiseerde vooruitgang:
Verhoging van klanttevredenheid. Hogere marges. Data driven marketing.

De gekozen oplossing:
Inergy heeft Yarden compleet ontzorgd met de realisatie, beheer, hosting en onderhoud van hun data warehouse.

Sodexo

klant sinds 2014 | #analytics #datawarehouse

De case:
Dankzij Inergy heeft Sodexo een compleet en actueel inzicht in financiële gegevens en andere stuurinformatie. Met een SaaS-oplossing is Sodexo volledig ontzorgd. Inergy denkt proactief mee om nieuwe inzichten te vinden. Bijvoorbeeld door externe databronnen toe te voegen aan de analyse en op die manier de dataset te verrijken.

Gerealiseerde vooruitgang:
Sodexo wist de operationele kosten drastisch terug te dringen door meer op basis van data te sturen.

De gekozen oplossing:
Met de cloudoplossing voor databeheer, data-analyse en BI van Inergy is Sodexo volledig ontzorgd.

Lees hier meer.

Annexum

klant sinds 2017 | #algoritmische modellen #databronnen

De case:
Annexum investeert namens particuliere beleggers in vastgoed. Kantoren, zorginstellingen, hotels, woningen, maar vooral: winkels. Het bepalen van de juiste aankoop- en huurprijs is daarbij cruciaal. Inergy ontwikkelede een slimme tool op basis van data en algoritmes. Daarmee is Annexum beter in staat om de waarde van vastgoed te bepalen.

Gerealiseerde vooruitgang:
Annexum heeft nu een verbeterde onderbouwing bij het bepalen van aankoop- en huurprijzen voor een hoger rendement van particuliere beleggers

De gekozen oplossing:
Inergy ontwikkelde een tool op basis van slimme algoritmes en data uit verschillende bronnen. Deze tool berekent de verwachte omzet en de bijpassende huurprijs per vierkante meter.

Ardanta

klant sinds 2017 | #optimalisatie klantgegevens | #betere dienstverlening

Case
Voor Ardanta, de uitvaartverzekering en dochteronderneming van a.s.r., is het ontzettend belangrijk om contactgegevens van klanten actueel te houden. Er zit in de meeste gevallen een lange tijd tussen het moment dat de polis wordt afgesloten en het overlijden. En dus zijn mensen in die periode vaak meer dan eens verhuisd. Met de adresservice NAW-OK van Inergy, is de betrouwbaarheid van de klantgegevens ingrijpend verbeterd.

Vooruitgang
Een update van de NAW-gegevens van het klantenbestand van Ardanta stelt het bedrijf in staat de dienstverlening te verbeteren. Niet alleen op het moment dat iemand komt te overlijden maar ook gedurende de looptijd van de polis.

Oplossing
De adresservice NAW-OK van Inergy maakt gebruik van diverse databronnen. Deze bronnen worden op een slimme manier gecombineerd wat leidt tot zeer hoge betrouwbaarheid. Bovendien verzorgt Inergy een kwaliteitscontrole door een representatieve steekgroep van het opgeschoonde klantenbestand na te bellen.

Lees hier meer.