Portfolio

Hieronder een greep uit de cases van onze klanten

PostNL

klant sinds 2012 | #klanttevredenheid #operationele efficiency

De case:
Voor PostNL Pakketten heeft Inergy de enorme data stromen omgezet in praktische waardevolle oplossingen door de hele distributieketen. Hierdoor krijgen klanten nu een nauwkeurige indicatie van het bezorgmoment. Daarnaast worden routes veel slimmer ingeregeld en beter geanticipeerd op te verwachten retourstromen.

Gerealiseerde vooruitgang:
Enorme verhoging van klanttevredenheid en operationele efficiency in het distributieproces van zowel bezorger als verzender.

De gekozen oplossing:
Om dit mogelijk te maken heeft Inergy een complete BI & Analytics omgeving ingericht bestaande uit een operational data store en een enterprise DWH & Analytics omgeving.

Lees hier meer.

Obvion

klant sinds 2015 | #klanttevredenheid #conversie optimalisatie #proces optimalisatie

De case:
Financiële dienstverleners hebben enorme verantwoordelijkheid naar klanten en naar controlerende instanties. Dankzij onze oplossingen hebben adviseurs één compleet klantbeeld waardoor ze hun klanten beter kunnen adviseren en compliant zijn met de benodigde wettelijke rapportages. Managementinformatie is nu dusdanig ontsloten d.m.v. dashboards en scorecards dat snel en op basis van de juiste gegevens besluitvorming kan plaatsvinden. Daarnaast hebben onze analytic tools inzicht gegeven hoe conversie kan worden verhoogd en pro-actief kan worden geacteerd op het gedrag van de klant.

Gerealiseerde vooruitgang:
Verhoging van klanttevredenheid. Hogere conversie. Snelle en geïnformeerde besluitvorming.

De gekozen oplossing:
Inergy heeft Obvion compleet ontzorgd met het opzetten van hun complete Business Intelligence & analytics omgeving.

Lees hier meer.

Detailresult groep

klant sinds 2010 | #klanttevredenheid #voorraad optimalisatie

De case:
Detailresult group is een detailhandel reus met 285 winkels in Nederland. De uitdaging is om voorraad optimaal te managen: geen “nee” te hoeven verkopen, maar ook minimale derving van versproducten. Hiervoor is het nodig om grote hoeveelheden van transactiedata te analyseren. Uitkomsten worden waar mogelijk automatisch gekoppeld aan de juiste operationele processen en het management wordt voorzien van strategische stuurinformatie om eenvoudig de juiste keuzes te kunnen maken.

Gerealiseerde vooruitgang:
Verlaging van kosten door verlagen waste. Hogere klanttevredenheid.

De gekozen oplossing:
Inergy heeft het complete data warehouse gerealiseerd en doet nu het beheer, hosting en onderhoud.

Pon Logistics

klant sinds 2014 | #procesoptimalisatie

De case:
PON Logistics is onderdeel van PON het grootste Nederlandse familiebedrijf. PON logistics onderscheidt zich door uiterst slimme logistieke totaaloplossingen. Essentieel hierbij is data gedreven besluitvorming. Om PON logistics zo slagkrachtig mogelijk te laten opereren heeft PON Inergy gevraagd hun datastromen om te zetten in waardevolle management stuurinformatie en deze inzichtelijke te maken door dashboards en scorecards.

Gerealiseerde vooruitgang:
Betere processen en kostenbesparing door optimalisatie van operatie en inzicht in financiële resultaten.

De gekozen oplossing:
Inergy heeft geholpen met het opstellen van de Business Intelligence strategie en Roadmap. Op basis hiervan hebben wij het on-site data warehouse ontworpen en gerealiseerd en de dashboards, datamodel, bronontsluiting en ETL vormgegeven.

Yarden

klant sinds 2008 | #klanttevredenheid #omzet verhogen #effectievere marketing

De case:
In emotionele tijden wil je optimale klanttevredenheid. Yarden is één van de grootste Nederlandse spelers in uitvaartzorg en verzekeringen. Inergy heeft onze data expertise ingezet om Yarden in staat te stellen hun klanten beter te bedienen door te werken vanuit één integraal klantbeeld. Daarnaast hebben wij voor Yarden dashboards en scorecards ontwikkeld met management stuurinformatie, waardoor gestuurd kan worden op hogere marges en marketing activiteiten effectiever kunnen worden ingezet.

Gerealiseerde vooruitgang:
Verhoging van klanttevredenheid. Hogere marges. Data driven marketing.

De gekozen oplossing:
Inergy heeft Yarden compleet ontzorgd met de realisatie, beheer, hosting en onderhoud van hun data warehouse.