Data Analytics

Met Data Analytics zet je ruwe data om in bruikbare informatie. Deze informatie zet je vervolgens in om betere datagedreven beslissingen te maken in je hele organisatie. In je organisatie is veel data beschikbaar uit allerlei verschillende databronnen. Door deze data slim in te zetten, verkrijg je nieuwe inzichten, maak je slimme voorspelmodellen en neem je op data gebaseerde beslissingen.

Stuur de toekomst met Data Science en Artificial Intelligence

Met technieken van Data Science en Artificial Intelligence kies je the best way forward. Waar descriptive en diagnostic analytics het verleden analyseren, kijken predictive en prescriptive analytics naar de toekomst en hoe je deze naar je hand kunt zetten. Onze ervaren Data Scientists helpen je graag om jouw businessvragen te beantwoorden.
Met Data Science en Artificial Intelligence ben je in staat patronen te herkennen in gigantische hoeveelheden en diverse soorten data om nauwkeurige voorspellingen te doen. Met deze inzichten:

  • Anticipeer je op wat er in de toekomst gaat gebeuren;
  • Krijg je meer inzicht in klantgedrag en klantsegmenten;
  • Personaliseer je producten en diensten;
  • Onderscheid je jezelf van concurrentie en faciliteer je groei.
Referentie - Detailresult Group

Analytics zorgt voor revolutie in retail

Data en analytics voorkomen hoge voorraadkosten, dervingskosten en zorgen voor zo laag mogelijke inkoopkosten. Daarnaast kan het voor revolutionaire innovatie zorgen door op basis van analytics nieuwe businessmodellen te ontwikkelen. Inergy ontwikkelde voor Detailresult (supermarktketens Dirk van den Broek en DekaMarkt) verschillende tools, onder meer voor assortimentsoptimalisatie en locatiekeuze.

Lees meer

Analytics zorgt voor revolutie in retail
Data Science en AI

Vertaal businessvragen naar een Data Science oplossing door technieken van AI en Machine Learning effectief toe te passen.

Bekijk onze whitepapers

Wij eten, drinken en ademen data. We delen onze kennis graag met jou. Bekijk en download hier onze whitepapers.

Over Inergy

Inergy helpt bedrijven bij het halen en verbeteren van hun eigen doelstellingen door het optimaal inzetten van data analytics. Lees hier meer over Inergy

Data Discovery Experience

De Data Discovery Experience van Inergy bewijst dat er waarde uit data gehaald kan worden. Door de kennis en ervaring van de experts van Inergy op het gebied van data en analytics te combineren met de marktkennis van je eigen organisatie worden de beste resultaten bereikt. De Data Discovery Experience levert binnen een afgesproken tijd antwoorden op specifieke vraagstukken en is het startpunt voor de implementatie van een op feiten gebaseerde besturing van processen.

Lees meer over de Data Discovery Experience.

Data Science en Artificial Intelligence

Vertaal businessvragen naar een Data Science oplossing door technieken van AI en Machine Learning effectief toe te passen.

Data Discovery Experience

Met de Data Discovery Experience ontdek je in korte tijd waar je kunt beginnen en waar je winst kan behalen met Business Intelligence en Analytics – zonder grote investeringen te doen.

Kostenverlagende analytics en batenverhogende data analytics

Advanced Data Analytics is onder te verdelen in kostenverlagende analytics en batenverhogende analytics. Hieronder geven we praktische voorbeelden van beide soorten advanced data analytics.

Kostenverlagende data analytics

  • Een producent verlaagt voorraadhoogte door de vraag beter te voorspellen
  • Een logistiek dienstverlener vermindert reistijd door de route te optimaliseren
  • Een persoonsvervoerder vermindert het aantal verstoringen door het voorspellen van onderhoud aan bussen
  • Een fabrikant verhoogt de OEE (Overall Equipment Effectiveness) door de vraag beter te voorspellen en daarmee de productiviteit per machine verbetert
  • Een energiemaatschappij voorspelt de wanbetalers en neemt voorzorgsmaatregelen
  • Een vastgoedondernemer verbetert huurprijsstelling door een normhuurprijs-voorspelmodel. Dit is belangrijke informatie gedurende het onderhandelingsproces bij de aankoop van een winkelpand.
  • Een pakketbezorger berekent de kans per straat of een pakketje wordt aangenomen bij eerste levering. Op basis daarvan kan de route worden geoptimaliseerd, zodat het pakket op het optimale tijdstip per wijk wordt aangeboden.
  • Een retailer optimaliseert de inzet van personeel door accurate voorspelling van de vraag.
  • Een vleesverwerker verlaagt derving door inzicht te geven in voorraad die de houdbaarheidsdatum nadert.
  • Een retailer voorkomt fraude door geautomatiseerd verbandscontroles uit te voeren
  • Een retailer voorkomt out-of-stock van maten kleding via een maatbooganalyse, zodat niet alleen optimaal wordt ingekocht, maar de maten ook optimaal verspreid worden over de filialen

Batenverhogende data analytics

  • Een verzekeraar maakt op basis van data klantsegmenten en zal op basis daarvan marketing-uitingen personaliseren en differentiëren. Dit zorgt voor een stijging van de verkopen. De klantsegmentatie vindt plaats op basis van sociale demografische gegevens van de klant, maar ook op basis van RFM-analyse (Recency, Frequency en Monetary Value per klant)
  • Een supermarkt optimaliseert de productprijzen op basis van de artikelprijzen van de concurrentie.
  • Een retailer optimaliseert het assortiment op basis van het koopgedrag van de (belangrijke) klanten in termen van breedte en diepte.
  • Een hypotheekverstrekker analyseert welke consumenten geneigd zijn een hypotheek af te sluiten en steekt daar de meest energie in om daarmee de conversie te verhogen.
  • Een retailer maakt een affiniteitsanalyse waardoor inzichtelijk wordt welke artikelen in samenhang gekocht worden. Bij promoties van het ene artikel, kunnen de andere artikelen in prijs verhoogd worden om daarmee de marge in stand te houden of zelfs te verhogen. En in de webshop wordt van deze artikelen weergegeven “Klanten die X kochten, kopen ook Y”. Tenslotte worden artikelen met hoge affiniteit naast elkaar gelegd in de schappen.
  • Een retailer kan het omzetpotentieel van een willekeurig winkelpand op basis van een locatieprofiel bepalen en daarmee beslissen of er een winkel wordt geopend op deze locatie.
  • Een bank identificeert in een vroeg stadium op basis van data potentieel churn-gedrag van een klant. Op basis daarvan kan een gerichte actie worden ondernomen.
  • Een webshop meet effectiviteit van online promoties om daarmee marketingbudget optimaal in te zetten.
  • Een verzekeraar implementeert o.b.v. data een nieuw verdienmodel m.b.t. Asset LifeCycle management.
  • Een webshop bepaalt de next best action analyse welke aanbod het beste gedaan kan worden.
Referentie - WML

Data Science en AI toegepast bij WML

WML (Waterleiding Maatschappij Limburg) wilde graag meer inzicht krijgen in de aanleidingen en oorzaken van klantcontact. Om hiermee de impact van herhaalverkeer aan te tonen en dit in de toekomst, waar mogelijk, te voorkomen. Met hulp van Inergy is dit gelukt.

Myrko Webers, hoofd afdeling klantenservice bij WML, en Melvin Agten, Data Scientist bij Inergy, vertellen over dit succesvolle project.

Lees verder

Data Science en AI toegepast bij WML

Meer dan 20 jaar ervaring met Data Analytics

Inergy helpt organisaties al meer dan 20 jaar om alle waarde uit hun data te halen. Samen met 150 collega’s zetten wij ons 24/7 in om impact te maken met jouw data. Wij bieden full service, non-stop data management en data analytics op basis van de meest effectieve en efficiënte technologieën van dit moment. We zijn officieel Microsoft Gold Partner en we zijn ISAE3402 en ISO 27001 gecertificeerd, waardoor jouw data gegarandeerd veilig is.

Wil je meer weten? Vul dan het contactformulier in en één van onze specialisten neemt zo snel mogelijk contact met je op voor meer informatie over het maken van dashboards.

Peter Ledeboer

Business Development Executive

Neem vrijblijvend contact met ons op

Meer weten? Eén van onze specialisten neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Bel ons op 0348 45 76 66

Mail Peter Ledeboer via peter.ledeboer@inergy.nl