Snel naar content

Digitaal Behandelen

Er gaat steeds meer digitaal. Jij kan als gemeente de module Online publicaties verrijken met de functionaliteit Digitaal behandelen. Zo doorzoek je snel en eenvoudig alle publicaties.

Lees meer

Alle 342 gemeenten in Nederland maken gebruik van LIAS software en oplossingen. Onder andere:

De voordelen van LIAS Digitaal Behandelen

  • Snel en eenvoudig op zoek naar actuele informatie
  • Heel makkelijk digitale notities maken
  • Stroomlijn uw processen met de module Technische vragen
  • Til samenwerken naar een volgend niveau

Wat jij kan verwachten

  1. Digitaal behandelen

Steeds meer gaat digitaal. Ook de behandeling van de begroting en jaarstukken in de raad, bij het college en in de ambtelijke organisatie. Papieren boekwerken zijn verleden tijd. Verrijk de module Online publicaties met de specifieke functionaliteit Digitaal behandelen. Zo stroomlijnt jouw organisatie het proces.

  1. P&C portal

Het startpunt van de informatievoorziening voor de planning-en-controlcyclus is de P&C portal. Hier vind je alle kadernota’s, meerjarenbegrotingen, begrotingsrapportages en jaarstukken. Met behulp van de zoekfunctie zoek je eenvoudig door alle stukken. Op deze manier hoef je nooit meer eindeloos te zoeken naar actuele informatie.

  1. Notities maken

Alles volledig digitaal is natuurlijk alleen maar fijn als je de gewoontes die je hebt bij een papierenboekwerk niet verliest. Geeltjes plakken of krabbetjes maken in de kantlijn? Dat kan eenvoudig door aantekeningen toe te voegen die alleen voor jou zichtbaar zijn. Op alle apparaten waarop jij de publicatie raadpleegt.

  1. Technische vragen

Wil je een technische vraag indienen? Met de Technische vragen module is gelijk duidelijk waar je technische vraag betrekking op heeft. Tijdens het indienen wordt namelijk de pagina waar de vraag over gaat meegenomen in het bericht. Zo weet de organisatie snel waar het over gaat en kan zij jou direct een eenduidig antwoord geven.

  1. Samenwerken

Het samenwerken versterkt doordat je de P&C stukken digitaal behandelt. Notities die jij als gebruiker maakt kan je delen met anderen. Zelf heb je altijd een overzicht van de technische vragen die je hebt gesteld. Die vragen zijn automatisch gedeeld met de griffier of de P&C-coördinator om zo korter op de bal te spelen. Zo is de behandeling van de begroting of jaarstukken iets wat je als organisatie echt samen doet.

Zien is geloven. Vraag een gratis demo aan.

In een gesprek en demonstratie wordt alles zoveel duidelijker.