De waarde van locaties hangt samen met talloze factoren. Om de belangrijkste factoren te analyseren, is data vereist uit verschillende, betrouwbare bronnen. Want de kracht van een voorspellend model staat of valt met de kracht van de databronnen. Vanzelfsprekend moeten die actuele en juiste informatie verschaffen. Bovendien moeten de geselecteerde bronnen gezamenlijk een betrouwbare indicatie geven van, in dit geval, locatiewaarde. Dat wil zeggen: het model moet de juiste factoren op een goede manier wegen. Het doel is om op een betrouwbare, datagedreven manier te komen tot een verantwoorde locatiekeuze.

Whitepaper downloaden

Vul onderstaande gegevens in en je ontvangt de whitepaper per mail.

Datagedreven locatiekeuze dankzij strategische tool

De waarde van locaties hangt samen met talloze factoren. Om de belangrijkste factoren te analyseren, is data vereist uit verschillende, betrouwbare bronnen. Want de kracht van een voorspellend model staat of valt met de kracht van de databronnen. Vanzelfsprekend moeten die actuele en juiste informatie verschaffen. Bovendien moeten de geselecteerde bronnen gezamenlijk een betrouwbare indicatie geve

Lees verder

Shoppingtrips: margeverbetering door patroonherkenning in kassabon data

Hoe interessant zou het zijn om in het hoofd van jouw klanten te kijken? Met deze kennis kun je de buyer journey sturen, de klant begeleiden naar meer aankopen en jouw assortiment beter aanpassen aan de markt. Wat als we jou vertellen dat de traditionele kassabon dankzij moderne analyse nu veel meer prijsgeeft dan je in eerste instantie denkt.

Lees verder

Assortimentsoptimalisatie

In this white paper you can read how assortment optimization can help you better service your customer. Inergy and Veneficus have extensive experience when it comes to Business Intelligence and analytics. Together we have developed a tool that gives a comprehensive insight into your product range.

Lees verder

Een beter prijsbeleid met dynamic pricing

Het imago en het succes van producten en diensten hangt af van de kwaliteit, de marketing en natuurlijk de prijs. Retailers en leveranciers kunnen dankzij dynamic pricing hun prijzen automatisch sneller en consistenter aanpassen op basis van interne en externe data. Het netto resultaat? Meer efficiency, lagere kosten, een betere bedrijfsvoering en hogere marges.

Lees verder

Planning & Control in Dalfsen

We leven in een tijd waarin technologie ons veel repeterende taken uit handen kan nemen. Dat geldt ook voor de jaarlijkse Planning en Controlcyclus bij gemeenten. Toch laten veel gemeenten hier nog kansen liggen. In deze case study lees je hoe de gemeente Dalfsen samen met LIAS Software de controle pakte over de P&C-cyclus en altijd een actueel overzicht heeft van de financiële huishouding.

Lees verder

Planning & Control in Amsterdam

Onze hoofdstad Amsterdam heeft het grootste gemeentelijke huishoudboek van Nederland. Door diverse veranderingen in haar organisatie, ontstond de behoefte om het jaarlijks terugkerend begrotingsproces anders te organiseren en te verbeteren. Dat dit een uitdagende klus was, kan iedereen zich goed voorstellen.

Lees verder

Data Discovery in Logistiek

Er wordt veel gesproken en geschreven over Big Data. Maar je bent natuurlijk benieuwd naar wat het jouw bedrijf kan brengen. Daarom heeft Inergy het whitepaper 'Data Discovery in logistiek' geschreven, helemaal toegespitst op de logistieke sector.

Lees verder

Return On Marketing Investment

Bij Inergy zijn we ervan overtuigd dat succes geen toeval is. Met het juiste inzicht neem je beter gefundeerde beslissingen. Dat geldt ook voor jouw marketinginspanningen.

Lees verder

Nieuwe Europese Privacywetgeving

De op stapel staande general data protection regulation (GDPR) wordt een mijlpaal voor de praktijk voor gegevensverwerking. Maar... ben je wel voorbereid op de eengemaakte cyberbeveiligingsmarkt? Is jouw organisatie klaar om haar datacontrole en gegevensprocessen aan te passen aan de nieuwe regels? Lees het in onze whitepaper De nieuwe Europese privacywetgeving.

Lees verder

Data Discovery Analytics

Big data is voor veel organisaties het onderwerp van het moment. Iedereen is doordrongen van de kansen die (big) data biedt als het op een goede manier te ontsluiten en analyseren is.

Lees verder

Behind the Scenes of a BICC in the Cloud

Independent BI-analyst Rick van der Lans heeft een interessant whitepaper geschreven over Business Intelligence in the cloud: “Behind the Scenes of a BICC in the Cloud”. Je kan dit whitepaper gratis downloaden. Het enige dat je hoeft te doen is onderstaande velden invullen. Vervolgens ontvang je het whitepaper in jouw mailbox, waar je het altijd en overal binnen handbereik hebt (in de cloud).

Lees verder

Assortimentsoptimalisatie

In deze whitepaper lees je hoe assortimentsoptimalisatie kan helpen om jouw klanten gerichter te bedienen.

Lees verder