Snel naar content
Chris Roest maakt een selfie met zijn kinderen

Een dag uit het leven van Chris Roest, BI Beheerder bij Inergy

Ruim tien jaar werkt Chris Roest bij Inergy. In zijn functie als BI Beheerder is hij verantwoordelijk voor het dataplatform van diverse klanten en alles wat daarbij komt kijken. Hoe ziet zijn werkdag eruit? Hij vertelt je erover in deze blog.

06.30 uur
Meestal word ik rond dit tijdstip wakkergemaakt door mijn jongste zoon Ralf. Hij is nu acht maanden oud. Wel handig zo’n automatische wekker. Na het maken en geven van zijn fles leg ik hem in de box. Daar kan hij mooi zelf even spelen. Ondertussen zet ik het ontbijt klaar en maak ik bakjes met eten voor in de pauze op school voor mijn twee andere kinderen.

07.00 uur
In de woonkamer heb ik een werkplek gecreëerd dus ik kan gelijk aan de slag. Als eerste laat ik collega’s uit mijn team altijd weten dat ik wakker ben door een “goedemorgen” in de chat te gooien. Daarna check ik mijn eigen mail en de mail van onze Servicedesk.

07.30 uur
’s Nachts kunnen er incidenten gemeld zijn die door een collega of door mijn zijn opgepakt. Het is belangrijk om door te nemen welke issues er zijn aangemaakt. Zo zien we of en zo ja welke stappen we moeten nemen deze dag.

08.00 uur
Vandaag zit ik op tweedelijns in de ochtend. Dit betekent dat ik de telefoon van de Servicedesk tot half negen ’s ochtends doorzet naar mijn mobiel, tot collega Stefan begint. Mijn doel vandaag is om tickets die nog op de tweedelijns staan op te pakken en waar mogelijk af te sluiten. Tussendoor breng ik de oudste twee even naar school.

08.30 uur
Samen met Stefan maak ik in de ochtend overzichten om collega’s binnen Inergy te laten weten of er incidenten zijn geweest in de nacht die het vermelden waard zijn. Na het versturen: tijd voor koffie!

09.30 uur
Collega Martin belt met de vraag of er nog incidenten zijn die hij kan oppakken. We hebben overdag twee tweedelijns diensten en pakken vandaag beide incidenten op die onze eerstelijns niet kan afhandelen. Daarna zet ik een paar kleine incidenten op mijn naam en los ik deze op.

11.00 uur
Inbellen met het Services & Support team. We bespreken de incidenten die zich afgelopen week hebben voorgedaan. We kijken of we nog extra acties moeten ondernemen of dat de incidenten al zijn opgelost. Deze week mag ik de notulen maken dus ik houd alles goed bij en probeer duidelijk op te schrijven welke acties er deze week gedaan moeten worden en door wie.

12.30 uur
Lunch, ik smeer even een paar boterhammen en eet ze op voor de televisie. Meestal met een aflevering van een mini serie.

13.00 uur
Van Stefan krijg ik een Teams bericht of ik een incident wil oppakken. Een ticket van een klant met de vraag waarom een bestand dat de dag ervoor is klaargezet niet goed is ingeladen. Mijn eerste analyse zet ik in het ticket. Ik zie dat in de tabel vreemde tekens staan. Even contact gezocht met collega Arjan om te vragen of de waarde die ik zie logisch is. We halen het aangeleverde bestand uit het archief op onze server en zien al snel dat de aangeleverde waarde door ons goed is ingeladen, maar dat de klant verantwoordelijk is voor de aanlevering.

13.30 uur
Even de klant gebeld met de vraag of hij kan zien of het bestand wel correct is. Hij gaat ernaar kijken. Ik zet een update in het ticket over onze communicatie. Vijf minuten later zie ik een update van de klant waarin hij aangeeft dat het bestand inderdaad niet klopt. Hij zet een nieuwe klaar voor de komende nacht. Als dat goed laadt, kunnen we het ticket sluiten. Mooi opgelost zo.

14.30 uur
Snel de auto in om de kids op te halen van school. Mijn oudste wil graag bij iemand spelen, dat kan, maar niet bij ons, papa moet werken. Hoop dat dit herken baar is, ha ha. Als ik terugkom zie ik dat het busje van HelloFresh net voor de deur staat. Mooi op tijd zodat we vanavond weer lekker kunnen eten.

15.00 uur
Belletje van collega Gerard of ik kan proberen om in te loggen op het account bij een van onze klanten. Blijkbaar was mijn account niet meer actief. Er moeten wat acties worden uitgezet om mijn toegang opnieuw te regelen. Ondertussen probeer ik Gerard te verstaan, aangezien mijn springende dochter druk in zichzelf aan het praten is in de woonkamer. Tegelijkertijd hoor ik Ralf via de babyfoon en een andere college belt me. Ik pak mijn laptop en loop naar boven om hem te beantwoorden, in alle rust.

16.15 uur
Mijn werkdag zit erop. Kan ik mooi nog even een spelletje met de kids doen.

17.00 uur
We moeten al gaan koken, aangezien mijn vrouw om 18.00 uur aan de slag moet voor haar werk als kapster. Vandaag vanuit onze box hebben we ‘Penne in aubergine – roomsaus’, een makkelijke recept en in twintig minuten klaar. Mijn vrouw begint alvast terwijl ik Ralf zijn groenten potje geef. Een halfuur later gaan we aan tafel.

18:30 uur
Kids onder de douche zetten en wassen. Ondertussen ruim ik alles op en haal ik even snel de stofzuiger erdoorheen. Mijn dagelijkse taken, ha ha.

19:00 uur
De kids mogen nog even achter de iPad en ik zet de wekker op tien minuten. Ik leg mijn dochter daarna op bed en lees haar voor. Mijn oudste zit in groep drie dus ik ga ook nog even met hem lezen. “Papa, ik moet elke dag oefenen van de juf.” Het is een lastig jaar voor hem geweest met twee maanden school vanuit huis en alle letters van het alfabet leren. Gelukkig gaat hij netjes over.

20.00 uur
Alle kids liggen op bed, ik plof op de bank. Ik heb vanavond standby-dienst. Mijn telefoon gaat en ik krijg een mail binnen vanuit onze alert mailbox. Er is een proces afgebroken bij een van onze klanten. Vanaf de load kan een bron niet bereikt worden die wel verplicht is. Ik kijk even in de log om te analyseren om welke bron het gaat en of we iets kunnen doen. Vervolgens herstart ik de load en zie dat deze nu wel goed doorloopt. Het leek een kleine hik op de lijn. Ik maak een ticket voor morgen en plof weer op de bank. Hopelijk verder een rustige avond!
Meer weten?
Wil jij meer weten over hoe het is om bij Inergy te werken? Neem gerust contact op.

Blijf op de hoogte

De auteur

Inergy
Inergy

Wij eten, drinken en ademen data – en wat je ermee kan doen. Dat delen we graag met jou. Meer weten over Inergy? Neem contact met ons op via 0348 45 76 66 of info@inergy.nl.

Meer berichten

Alle berichten

Praktische toepassingen voor schrijvers: optimaliseer je publicatie met de LIAS Tekstassistent

Praktische toepassingen voor schrijvers: optimaliseer je publicatie met de LIAS Tekstassistent

Heb je ooit gewenst dat je publicaties consistenter en professioneler waren, zonder urenlang te moeten sleutelen aan elke zin? Met de LIAS Tekstassistent wordt dit realiteit. Laten we je meenemen in de praktische toepassingen die jouw werk als schrijver aanzienlijk eenvoudiger maken.

Lees verder

Veelgestelde vragen tijdens webinar Meicirculaire 2024

Veelgestelde vragen tijdens webinar Meicirculaire 2024

Tijdens het webinar over de Meicirculaire zagen we een aantal vragen vaker terugkomen. Hieronder tonen we een overzicht van de belangrijkste vragen en thema's die naar voren kwamen. In het webinar dat je on demand terug kan kijken vind je de antwoorden.

Lees verder

Maak met MIP Activa keuzes voor de aankomende moeilijke begrotingsjaren

Maak met MIP Activa keuzes voor de aankomende moeilijke begrotingsjaren

Lokale overheden staan voor belangrijke keuzes. Om keuzes te maken moet je inzicht hebben. Met onze module MIP Activa in LIAS Enterprise is dit inzicht snel en makkelijk te verkrijgen voor geplande investeringen en lopende kredieten.

Lees verder