Snel naar content
peter ledeboer zit thuis aan zijn bureau te werken

Blog | Een dag uit het leven van Peter Ledeboer Business Development Executive bij Inergy

Als Business Executive gaat Peter Ledeboer van afspraak naar afspraak met potentieel nieuwe klanten van Inergy. Iedere dag is anders! Benieuwd hoe zijn werkdag eruitziet? Je leest het in zijn blog.

07.00 uur Alhoewel ik nog even wil blijven liggen, denkt onze kat Diego daar anders over…demonstratief loopt hij over mij heen, luid mauwend en kopjes gevend; hij wil eten en laat dat duidelijk merken! Ik probeer hem te negeren…

07.30 uur De wekker gaat, ik moet er nu echt aan geloven. De kat rent voor mij uit naar beneden en loopt hoopvol mauwend om mij heen. Volgens het ritueel buig ik mij voorover waarop hij mij hoorbaar spinnend en staand op twee poten een kopje tegen mijn kin geeft, met als beloning: zijn brokjes. Ik zet de espressomachine aan om op te warmen en ga douchen en aankleden.

08.00 uur Terwijl ik geniet van een dubbele espresso van vers gemaalde bonen, maak ik het ontbijt voor mijn zoon van 13 klaar; hij heeft autisme en een angststoornis, dus het is belangrijk dat hij rustig kan opstarten zodat hij niet de dag meteen overprikkeld begint.

08.20 uur Ik breng mijn zoon naar school. Helaas is dat maar voor anderhalf uur; langer redt hij op dit moment niet; de overstap naar een nieuwe school door onze verhuizing, bleek een te grote stap voor hem te zijn. De aanmelding voor een school met speciaal onderwijs loopt al, maar duurt jammer genoeg erg lang.

08.30 uur Mijn ontbijt bestaat uit havermoutpap met honing; lekker makkelijk en het vult goed! Ondertussen lees ik mijn mail en wat chatberichten in Teams door.

09.00 uur Straks om 10:00 uur hebben we een verkennend gesprek met een bekende grote bierbrouwer. Interessante kans! Ik doe nog wat laatste aanpassingen aan onze standaard salespresentatie zodat ik goed voorbereid het gesprek in kan gaan.

09.45 uur Gauw mijn zoon van school ophalen, zodat ik op tijd ben voor mijn eerste afspraak.

10.00 uur Het gesprek vindt via Teams plaats; na een voorstelrondje begint de klant te vertellen waar zijn concrete behoefte ligt en wat wij daar eventueel in zouden kunnen betekenen. De uitvraag is dermate specifiek dat ik ervoor kies om de presentatie niet te laten zien; in plaats daarvan stelt mijn collega Frank veel vragen die redelijk de technisch inhoudelijke kant opgaan. Gelukkig zit Frank erbij; met zijn jarenlange ervaring weet hij in korte tijd een goed beeld van de technische situatie van een klant te schetsen! We eindigen het gesprek met de afspraak dat ik medio december contact opneem voor een volgende ontmoeting, waarin we onze eventuele samenwerking verder zullen gaan uitwerken. Voor een eerste kennismaking is dit een positief resultaat met een groot potentieel!

11.00 uur Gelijk door naar het volgende overleg: voor een grote arbodienst gaan wij een nieuw dataplatform bouwen waarbij de oude omgeving wordt gemigreerd. Omdat dit een grote opdracht is willen we als Inergy niks aan het toeval overlaten en is deze kick-off met alle betrokken personen binnen ons bedrijf georganiseerd. Op deze manier staan we met alle neuzen de goed kant op en kunnen we gaan waarmaken waar we voor staan: We improve performance!

12.00 uur Lunch! De laatste tijd kies ik toch vrij vaak voor hetzelfde: een tosti met ham en kaas en curry! Deze begint al aardig mijn favoriet te worden!

13.00 uur Tijd voor mijn volgende afspraak. Deze klant is een autoverhuurder die graag beter zijn prijzen wil monitoren en bepalen. Dat klinkt als een kans voor Data & Analytics! We hebben per mail al contact gehad en in dit gesprek gaan we inzoomen op de situatie van de klant; hoe ziet zijn softwareomgeving eruit? Is er al een dataplatform of nog helemaal niets in die richting? Kortom, een oriëntatie voor beide partijen om elkaar beter te leren kennen en te zien wat we voor elkaar kunnen betekenen. Aan het eind van het gesprek spreek ik met de klant af dat ik hun aanvraag met één van onze Deliverymanagers overleg, zodat we met een passend voorstel een tweede gesprek kunnen aangaan.

14.30 uur De tijd vliegt. Nadat ik mijn presentatie voor mijn volgende klant nog even heb doorgenomen, pak ik mijn tas in en stap in de auto. De CFO van deze klant wil heel graag een ‘live’ ontmoeting; naast alle techniek die bij het bouwen, beheren en door ontwikkelen van een dataplatform komt kijken, is de menselijke factor ook een belangrijk onderdeel van het proces. Uiteindelijk koopt een mens toch van een mens. Dus ik begrijp het verzoek om elkaar echt te ontmoeten heel goed en ben daar graag anderhalf uur voor onderweg.

15.45 uur Ik ben mooi op tijd. Dat geeft mij de gelegenheid om nog even op zoek te gaan naar de laadpaal waarvan de klant had toegezegd dat die er zou staan. Ze zijn net verhuisd naar een nieuw pand dus ik hoop dat hij gelijk heeft… helaas! De palen staan er wel, maar zijn nog buiten werking… nu maar hopen dat ik nog genoeg batterij over heb om thuis te komen!

16.00 uur Vanwege een verkoudheid heeft Frank ervoor gekozen om niet live aanwezig te zijn, maar via Teams in te bellen. Dat vereist een groot scherm, dus we moeten verhuizen naar een andere ruimte; gelukkig is de CFO laat en heb ik tijd om alles te installeren. Het gesprek loop soepel; bij de voorstelronde blijkt dat deze CFO een flinke achtergrond in data heeft gehad, dus is het extra prettig dat hij onder de indruk is van onze introductiepresentatie over wie wij zij als Inergy en waar wij staan op het gebied van ervaring en visie. Belangrijk, want je maakt maar één keer een eerste indruk! Na ruim een uur met elkaar te hebben gesproken, is er voor beide partijen voldoende reden om een tweede gesprek in te plannen waarin Delivery aangehaakt kan gaan worden. Na afloop klets ik nog wat na met de klanten over de range van elektrische auto’s en de voor- en nadelen. Daardoor realiseer ik mij dat ik nog anderhalf uur terug moet rijden, dus ik bedank iedereen en stap weer in de auto.

17.20 uur Terwijl ik van het terrein af rij bel ik nog even met Frank om te evalueren hoe het gesprek is gegaan. We zijn het er beide over eens dat we een productief gesprek hebben gehad met een klant waar zeker meer in zit; voor zowel de kort- als de lange termijn. Frank wenst mij een goede terugreis met de grappige afsluitende zin: ‘Ik ben al thuis!” Ach ja… verschil moet er zijn!

19.40 uur Het verkeer zat mee en de duur van de batterij ook; ik heb nog een paar procent als ik de auto op de lader aansluit.

20.00 uur Vanavond eten we pasta met champignons, paddenstoelen en bosui in romige saus. Heerlijk!

20.30 uur De rest van de avond mag ik aan de klus; met de verhuizing heeft mijn dochter van 16 de zolderverdieping als haar terrein gekregen; voor mij de schone taak om het geheel te verbouwen en te veranderen in een mooie ruimte om in te vertoeven. Een hoop werk; maar je doet alles voor de glimlach van een kind!

23.30 uur Ik stop ermee voor vandaag. Morgen gaat de wekker weer om 7.30 uur… hopelijk slaapt de kat nu wel een keer uit!

Meer weten?
Wil jij meer weten over hoe het is om bij Inergy te werken? Neem gerust contact op.

Blijf op de hoogte

De auteur

Inergy
Inergy

Wij eten, drinken en ademen data – en wat je ermee kan doen. Dat delen we graag met jou. Meer weten over Inergy? Neem contact met ons op via 0348 45 76 66 of info@inergy.nl.

Meer berichten

Alle berichten

Effectief begroten bij de lokale overheid: Focus op programma’s én teams

Effectief begroten bij de lokale overheid: Focus op programma’s én teams

Als lokale overheid sta je voor een constante uitdaging bij het beheren van je budgetten. Door te sturen op team- en afdelingsniveau anticipeer je beter op uitdagingen. Dit geeft een breder inzicht in de prestaties van jouw gemeente en het zorgt ervoor dat je jouw programmadoelen realistischer en effectiever behaald.

Lees verder

Hoe transformeert data de machine-industrie met supply chain-optimalisatie?

Hoe transformeert data de machine-industrie met supply chain-optimalisatie?

In de machine-industrie, waar efficiëntie en precisie cruciaal zijn, maakt een goed geoptimaliseerde supply chain het verschil tussen winstgevendheid en stilstand. Supply chai-optimalisatie gaat niet alleen over het stroomlijnen van processen, maar ook over het verminderen van kosten, verbeteren van levertijden, en verhogen van de flexibiliteit.

Lees verder

Hoe data inzetten helpt bij het verhogen van klanttevredenheid in de machine-industrie

Hoe data inzetten helpt bij het verhogen van klanttevredenheid in de machine-industrie

Dataplatforms spelen een essentiële rol in het verhogen van klanttevredenheid door jou in staat te stellen meer gepersonaliseerde, efficiënte en proactieve klankinteracties te bieden.

Lees verder