Stefan van den Berg is servicedeskmedewerker bij Inergy. Hij pakt vragen van klanten op met betrekking tot IT-systemen. Hoe ziet zijn werkdag eruit? Hij vertelt je erover in zijn blog.
07.00 uur
Iedere dag sta ik om zeven uur ’s ochtends op. Het nieuws op de televisie staat altijd aan op de achtergrond terwijl ik me klaarmaak voor een nieuwe werkdag.
08.30 uur
Start van mijn werkdag. Het eerste wat ik doe is het nummer van de servicedesk doorschakelen naar mijn eigen telefoon. Natuurlijk wel zo handig dat ik thuis de telefoon op kan nemen! De hele dag door komen er veel telefoontjes binnen van zowel collega’s als klanten met allerlei vragen over storingen of gebruikersrechten van een account.
08.45
Ik begin met het aannemen van de meldingen van afgelopen nacht. Iedere nacht heeft een van mijn collega’s stand-by dienst. Die collega pakt gelijk de verstoringen op die direct verholpen moeten worden. Ik ga nu aan de slag met de verstoringen die konden wachten tot de volgende dag. Uiteraard niet voordat ik met mijn collega’s heb afgestemd wie wat doet.
09.15 uur
Klanten en ook collega’s kunnen een ticket inschieten met een bepaalde vraag. Deze ochtend ben ik druk bezig met het verwerken van de tickets. Ik zie een aanvraag binnenkomen van een klant voor het aanmaken van een gebruikersaccount. Eerst bekijk ik of ik de rechten kan geven, dit in verband met de veiligheid. Alles blijkt te kloppen, dus ik maak het account aan en stuur een bericht in het ticketsysteem dat het is gelukt.
10.30 uur
Mijn collega Sander belt. Hij heeft een paar vragen over het webinar dat morgen gepland staat. Ik moet netwerkkabels regelen en een manier zien te vinden om een netwerkkabel op de laptop aan te sluiten. Met mijn collega Marcel overleg ik even om te kijken hoe we dit het beste kunnen oplossen. We besluiten met dockstations te werken zodat een oplader niet nodig is. Twee weten er altijd meer dan een!
11.00 uur
Ik ga verder met het nalopen van de tickets. Bij mijn collega’s en bij enkele klanten check ik of alle werkzaamheden van de tickets zijn uitgevoerd en opgepakt.
12.00 uur
Tijd om de benen te strekken! Tussen de middag ga ik graag een stukje lopen. Heerlijk om even een frisse neus te halen. Daarna smeer ik een boterham en kruip ik weer achter mijn laptop.
12.30 uur
Op dit moment ben ik aan het studeren voor mijn Azure fundamentals certificaat. Het betreft een zelfstudie van de leerpaden die Microsoft aanbiedt. Ik lees een gedeelte van de stof door en maak een paar opdrachten. Deze zelfstudie sluit ik binnenkort af met een examen. Nog even doorbikkelen!
15.00 uur
Ik ga weer verder met het oppakken van de tickets. Voor een klant richt ik een rapportage in en voer ik een test uit om te controleren of alles juist staat. Alles blijkt in een keer goed te staan.
16.00 uur
In de agenda van mijn team kijk ik of er nog bepaalde zaken zijn die mijn collega van de stand-by dienst vanavond of vannacht moet oppakken. Ik kom een paar dingen tegen die ik nog even met hem afstem.
18.00 uur
Koken is niet mijn grootste hobby, maar vanavond maak ik mijn favoriete gerecht: pasta met spinazie, pijnboompitjes, spekjes en champignons. Heerlijk!
20.00 uur
Tijd om te sporten. Ik zit op judo en train voor mijn zwarte band. Helaas duurt het allemaal wat langer vanwege corona. Maar wat vind ik het fijn om mijn hoofd even helemaal leeg te maken tijdens een training.
22.00 uur
Na een goede training kom ik moe maar voldaan thuis. Ik kijk nog een aflevering CSI. Dat soort series vind ik altijd leuk en ontspannend om te kijken voor ik ga slapen.