Toen we vanaf maart massaal thuis gingen werken viel het fysieke contact met de LIAS klanten plots weg. Inergy besloot de lege ruimte die was ontstaan op te vullen met webinars. Een groot succes, zo blijkt. Thomas Bos, Consultant LIAS bij Inergy, en vier klanten vertellen in deze blog over de omschakeling en hoe zij die hebben ervaren.
“Tijdens een normale werkweek zit ik zo’n drie dagen per week bij een klant op kantoor. Maar sinds de coronacrisis werk ik vrijwel volledig vanuit huis”, vertelt Thomas. “We wilden het persoonlijke contact met onze klanten graag onderhouden en kozen ervoor webinars te geven in de vorm van een Summer school. Die organiseerden we vanuit onze Academy, waar mijn collega Robbert Geerdinck en ik verantwoordelijk voor zijn. Op die manier kreeg iedereen de kans zijn kennis over onze LIAS producten te vergroten. We creëerden zo vaste momenten waarop we in contact stonden met onze klanten.”
“Het was natuurlijk spannend of de webinars aan zouden slaan”, vervolgt Thomas. “Iedereen moest wennen aan het nieuwe werken. Alles gaat net even iets anders. Gelukkig bleken de webinars al gauw een groot succes. De duur van de webinars – een klein uur – maakte dat de informatie goed te behappen was. De focus was goed. Klanten droegen nieuwe onderwerpen aan. Als het aan ons ligt, gaan we hiermee zeker door.”
Meerwaarde
Ook klanten kijken met een goed gevoel terug op de webinars die de afgelopen maanden zijn gegeven. “Het heeft echt meerwaarde”, laat Ellen Heeren, Financieel Adviseur bij de gemeente Dronten, weten. “Voor corona lieten we een consultant gelijk een hele dag komen. Dan kregen we heel veel informatie in één keer. Met de webinars van een klein uur was het mooi verdeeld per onderwerp en zo beter behapbaar.”
Chantal Reus, Consulent Financiën bij de gemeente Medemblik, sluit zich daarbij aan. “Het was fijn om ook gedurende de afgelopen maanden onze kennis over de LIAS producten bij te spijkeren. Hoewel we elkaar niet fysiek konden spreken, bleven we op deze manier toch optimaal op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.”
Laagdrempelig
“Een groot voordeel van het volgen van een webinar is dat je geen reistijd hebt”, laat Adrie Meijer, Financieel Analist bij de gemeente Rotterdam, weten. “Natuurlijk is het contact niet hetzelfde als wanneer je elkaar fysiek treft, maar er ís in ieder geval een stukje persoonlijk contact en dat is heel fijn. Ik kijk uit naar de LIAS Klantendag in november, die is omgezet naar een digitaal evenement.”
Rob Franken werkt als Financieel Adviseur bij de gemeente Leidschendam-Voorburg en is ook enthousiast: “De onderwerpen die aan bod kwamen waren interessant en laagdrempelig. Daardoor was het goed te volgen en kon ik de tips en adviezen gelijk oppakken. Het tijdstip waarop de webinars waren – iedere donderdag van 10.00 tot 11.00 uur – beviel ook goed.”