Normaal gesproken brengen de consultants van Inergy regelmatig een bezoek aan klanten. In deze tijd is fysiek langsgaan helaas niet mogelijk. Om toch in contact te blijven met de klant zijn er de afgelopen weken LIAS webinars georganiseerd. Thomas Bos en Robbert Geerdinck, Consultants LIAS bij Inergy, blikken in terug op het succes van de webinars én kijken ook alvast vooruit.
Het was even schakelen, maar binnen een paar dagen stond alles gereed voor het eerste webinar. Toen duidelijk werd dat het werken op afstand nog wel even zou duren, besloot Inergy om direct te kijken wat het kon doen om toch zoveel mogelijk in contact te blijven met klanten.
“De eerste weken thuiswerken was voor iedereen wennen natuurlijk”, vertelt Robbert. “Maar we merkten al gauw dat mensen hun tijd anders kunnen indelen doordat er onder andere geen sprake meer is van reistijd. Een goed moment om samen met onze klanten stil te staan bij wat er allemaal mogelijk is met LIAS. Niet altijd werd het maximale uit de modules gehaald, vaak vanwege drukte.”
Tools
Thomas vult aan: “We hebben geëxperimenteerd met verschillende tools. Uiteraard vinden we het heel belangrijk dat we werken met iets waarvan we de veiligheid kunnen waarborgen. Daarnaast willen we ook voldoende vormen van interactie met de deelnemers kunnen waarborgen. ” Beiden zijn gewend om face tot face trainingen te geven. Het geven van een webinar waarbij je niemand ziet was voor allebei in het begin echt even wennen.
“Het is alsof je een uur lang tegen een spiegel praat. Dat er ondertussen allemaal mensen naar je kijken en luisteren is iets wat je erbij moet visualiseren”, gaat Robbert verder. “Inmiddels went het wel. Het is natuurlijk fantastisch dat er telkens zoveel mensen aanhaken bij een webinar. We zijn blij verrast door grote hoeveelheid animo die er is.”
Nog meer webinars
Om direct in contact te staan met de klant is er bij ieder webinar een chatvenster waarin klanten vragen of opmerkingen kunnen plaatsen. Zo is er ondanks de fysieke afstand toch sprake van interactie. “We hebben inmiddels geleerd dat het handiger is om af en toe een moment te pakken om de vragen te beantwoorden dan dat we dat continu tussendoor doen”, legt Robbert uit.