Het verhaal van
Laurens Hoftijzer
Binnen Inergy houd ik me bezig met de ondersteuning op het gebied van ons LIAS softwarepakket. Ik werk op onze servicedesk en beantwoord allerlei verschillende vragen van klanten.
Laurens Hoftijzer – Servicedeskmedewerker
Binnen Inergy houd ik me bezig met de ondersteuning op het gebied van ons LIAS softwarepakket. Ik werk op onze servicedesk en beantwoord allerlei verschillende vragen van klanten. De meeste vragen of meldingen over eventuele aanpassingen of problemen komen binnen via het systeem TopDesk. Het zijn niet de eindgebruikers, maar de applicatiebeheerders en functioneel beheerders met wie ik voortdurend in contact sta.
Kort gezegd ben ik verantwoordelijk voor het aanmaken, beheren en onderhouden van de hele LIAS-applicatie. We bieden verschillende modules aan waarvoor ik onze klanten ondersteuning verleen. Soms kan ik iets in een kwartier verhelpen, soms duurt het een halve dag.
Als een vraag of melding technisch blijkt te zijn, maakt dat het voor mij extra leuk. Wat gaat er mis met de data? Waar zit de fout precies? Het uitzoeken van dat soort vragen geeft mij energie. Zodra ik het probleem heb opgelost, koppel ik dat terug aan de klant. Het geeft natuurlijk een goed gevoel om ervoor te zorgen dat alles weer naar behoren werkt. Klant tevreden, ik tevreden!
Het contact dat ik heb met de klant verschilt per gemeente. Bij de wat kleinere gemeentes heb ik vrijwel altijd direct contact met de applicatie- of systeembeheerder. Ik mag dan gelijk meekijken en inloggen. Zo kan ik het probleem vaak snel verhelpen. Bij grote gemeentes loopt het contact meestal via een externe partij. Dat kost soms wat meer tijd. Die verschillen maken het juist leuk en afwisselend voor mij.
Hoewel ik sinds de coronacrisis voornamelijk vanuit huis werk, vind ik de sfeer bij Inergy nog steeds erg fijn. Met mijn collega’s heb ik veel online contact. Ook krijg ik de kans om mezelf te blijven ontwikkelen en nieuwe dingen te leren.