Het verhaal van
Sander van der Donk
Als Online Marketeer bij Inergy analyseer ik de behoeften en wensen van onze doelgroep en stem ik de online marketingstrategie hierop af.
Sander van der Donk – Online Marketeer
Ik hou me bij Inergy onder andere bezig met het onderzoeken en identificeren van klantbehoeften en het uitvoeren van online marketingcampagnes. Ik verbeter de vindbaarheid van onze website op zoekmachines zoals Google. Zowel organisch als gesponsord.
Hiervoor onderzoek ik het online zoekgedrag van onze doelgroep. Uiteraard allemaal op basis van data. Wordt er bijvoorbeeld veel gegoogled op de zoekterm “datasilo”? Dan schrijf ik een artikel over datasilo’s zodat je onze website tegenkomt wanneer je dit woord op Google opzoekt.
Daarnaast identificeer ik online de ontwikkelingen en klantbehoeften op gebied van Data Analytics, Planning en Control en Informatiebeveiliging en Privacy. Vervolgens zorg ik er samen met mijn marketingcollega’s voor dat we hierop inspelen door bijvoorbeeld het schrijven van blogs en whitepapers of het geven van webinars.
Toen ik Marketing Management studeerde aan Tilburg University was Online Marketing geen onderdeel van de studie. Toch wist ik al snel na mijn afstuderen dat ik deze richting op wilde. Inmiddels werk ik met veel plezier als Online Marketeer bij Inergy.
Bij Inergy krijg je veel vrijheid voor het ontwikkelen van nieuwe ideeën. Heb je een goed idee? Dan krijg je alle vrijheid om dit idee uit te werken en in de praktijk uit te voeren.