Snel naar content
collega's young professionals staan achter letters inergy kantoor in woerden

Young Professionals bij Inergy: “We voelden ons al snel een team”

Afgelopen september zijn er vijf nieuwe Young Professionals gestart bij Inergy. Het programma waar zij aan deelnemen staat in het teken van veel opleidingen en meedraaien met projecten. Hoe hebben zij het eerste halfjaar ervaren? Ze vertellen het in deze blog.

“In het begin was het voor ons allemaal natuurlijk wel spannend. Je weet niet goed wat er te wachten staat. Ik liet het allemaal over me heen komen”, vertelt Remo Schimmel. De eerste dagen stonden voor de Young Professionals in het teken van ‘onboarding’: in een korte tijd kennismaken met veel collega’s van Inergy. “Ik heb het als positief ervaren hoeveel aandacht er aan ons is besteed. Daardoor kreeg ik gelijk zin om aan de slag te gaan!”

Groepsgevoel

Het groepje kende elkaar van tevoren nog niet. “Maar al snel voelden we ons echt een team”, aldus David van Helm. “Iedereen was enthousiast om met elkaar te beginnen.” Remo sluit zich daarbij aan: “Met name dit eerste jaar van dit twee jaar durende Young Professional Program zijn we veel op elkaar aangewezen.”

Hoewel op dit moment iedereen vanuit huis werkt, doen de Young Professionals zo goed mogelijk hun best dat groepsgevoel te behouden. “Om de twee dagen hebben we een stand-up. Daarin nemen we onze werkzaamheden met elkaar door. We krijgen ook groepsopdrachten die we met elkaar uitvoeren”, vertelt Robin van Zanten.

“Als ik een vraag heb, is er altijd wel iemand die ik even kan bellen. Zo helpen we elkaar voortdurend.”

Individueel volgen de Young Professionals allerlei opleidingen en cursussen. Inmiddels zijn de certificaten voor bijvoorbeeld Microsoft Azure binnen. “De cursussen doen we zelfstandig”, laat Remo weten. “Maar als ik een vraag heb, is er altijd wel iemand die even kan bellen. Zo helpen we elkaar voortdurend.”

Projecten

De Young Professionals zijn bijna een halfjaar onderweg en draaien nu mee in verschillende projecten. Rosalie van der Weide werkt op dit moment net als Remo voor klant Rituals. “Rosalie is bezig met het bouwen van een mobiele applicatie die ze gaan gebruiken voor het bepalen van het rendement van nieuwe winkels. Ik werk aan de ontwikkeling van verschillende dashboards met betrekking tot klant en product”, legt Remo uit.

Robin werkt mee aan een project van BP. Hij en Daan Boeter werken daarnaast aan een demo voor LIAS. Ze bouwen een fictieve dataset en om te laten zien dat je klantvragen ook op deze manier kan beantwoorden. David draait mee op projecten van DetailResult Groep en AirPro. Deze week leveren de Young Professionals een BI-casus op. Deze casus is een groepsopdracht en hield het opzetten van een eigen dataplatform voor een fictieve klant in.

De groep van vijf zit absoluut niet stil. De afgelopen vijf maanden hebben ze enorm veel kennis opgedaan en ook de komende tijd staat er veel op het programma. Deze week nog starten ze met de ontwikkeling van een kennisgraaf, waarbij ze zelf een mobiele applicatie gaan ontwikkelen voor intern gebruik.

Blijf op de hoogte

De auteur

Inergy
Inergy

Wij eten, drinken en ademen data – en wat je ermee kan doen. Dat delen we graag met jou. Meer weten over Inergy? Neem contact met ons op via 0348 45 76 66 of info@inergy.nl.

Meer berichten

Alle berichten

Effectief begroten bij de lokale overheid: Focus op programma’s én teams

Effectief begroten bij de lokale overheid: Focus op programma’s én teams

Als lokale overheid sta je voor een constante uitdaging bij het beheren van je budgetten. Door te sturen op team- en afdelingsniveau anticipeer je beter op uitdagingen. Dit geeft een breder inzicht in de prestaties van jouw gemeente en het zorgt ervoor dat je jouw programmadoelen realistischer en effectiever behaald.

Lees verder

Hoe transformeert data de machine-industrie met supply chain-optimalisatie?

Hoe transformeert data de machine-industrie met supply chain-optimalisatie?

In de machine-industrie, waar efficiëntie en precisie cruciaal zijn, maakt een goed geoptimaliseerde supply chain het verschil tussen winstgevendheid en stilstand. Supply chai-optimalisatie gaat niet alleen over het stroomlijnen van processen, maar ook over het verminderen van kosten, verbeteren van levertijden, en verhogen van de flexibiliteit.

Lees verder

Hoe data inzetten helpt bij het verhogen van klanttevredenheid in de machine-industrie

Hoe data inzetten helpt bij het verhogen van klanttevredenheid in de machine-industrie

Dataplatforms spelen een essentiële rol in het verhogen van klanttevredenheid door jou in staat te stellen meer gepersonaliseerde, efficiënte en proactieve klankinteracties te bieden.

Lees verder