PostNL en Inergy hebben in de aanloop naar pakjesavond 2018 een recordaantal van circa twaalf miljoen pakketten verwerkt. Inergy, dat de volledige track-and-trace-informatie van PostNL verzorgt, deed zelfs 16 miljoen waarnemingen (totaal aantal scans van alle pakketten) op de piekdag tussen Black Friday en pakjesavond. Afgelopen jaar verwerkte PostNL in die periode nog iets minder dan tien miljoen pakketten.
100 procent uptime in zeven jaar
De track-and-trace-oplossing van Inergy groeide de afgelopen jaren qua volume met ruim 20 procent per jaar. Waarbij de eindproducten richting consument – zoals notificaties per app, e-mail en sms – over de afgelopen jaren steeg met 300 tot 1.000 procent, afhankelijk van het product. Daarnaast realiseerde Inergy over de afgelopen zeven jaar 100 procent uptime en een track-and-trace-systeem voor brieven.
We zijn bijzonder trots dat we voor het zevende jaar op rij erin zijn geslaagd om PostNL optimaal te ondersteunen tijdens de drukke feestdagen. Samen blijven we ook komend jaar de service voor miljoenen Nederlanders verbeteren.