Ardanta, dochteronderneming van verzekeraar a.s.r., maakt sinds kort gebruik van de innovatieve Inergy adresservice. Deze service helpt Ardanta om over de meest actuele contactgegevens van haar klanten te beschikken. Hierdoor kan Ardanta gedurende de looptijd van de polis en rond de dienstverlening bij overlijden haar klanten bereiken en informeren. De Inergy adresservice maakt gebruik van slimme algoritmes en diverse databronnen op basis waarvan de actuele contactgegevens van een polishouder worden vastgesteld, danwel het feit dat deze onlangs overleden is.

Wij hebben gekozen voor de Inergy adresservice vanwege de kwaliteit van adresverrijking en de  toegevoegde waarde die ons dit biedt” aldus Guido Horst, CEO van Ardanta. “Wij willen onze dienstverlening naar klanten op continue basis verbeteren en deze service helpt daar echt bij. Daarnaast verloopt de samenwerking met Inergy uiterst prettig”.

Mathijs van Houweninge, CEO van Inergy: “Steeds meer financiële dienstverleners weten ons te vinden. Business impact telt. Naast business intelligence en analytics bieden wij ook predictive analytics en in toenemende mate prescriptive analytics oplossingen, op ons eigen cloudplatform of in de public cloud. Het valideren en verrijken van adresgegevens wordt als gevolg van de digitalisering voor steeds meer organisaties belangrijk. Wij scharen dat onder data logistiek en –waarde creatie en zijn er trots op ook daarin een bijdrage te leveren aan Ardanta’s ambitie en succes.”

Over Ardanta
Ardanta is een praktische gids rond overlijden voor klanten en nabestaanden en is 50 jaar een specialist in uitvaartverzekeringen. Zij maakt onderdeel uit van a.s.r. verzekeringen.

Geschreven door Inergy