De kosten voor retailers zijn de afgelopen maanden sterk gestegen: denk maar aan energie, vastgoed, logistiek en grondstoffen. Het is daarom essentieel om inzicht te krijgen in de prestaties van je assortiment, vestigingen en prijsbeleid. Ontdek in deze whitepaper hoe je de negatieve gevolgen van deze ontwikkelingen met behulp van data beperkt en omzet in kansen.
We gaan in deze whitepaper specifiek in op de ontwikkelingen van de afgelopen tijd.
In deze whitepaper lees je:
- Hoe je de prijzen van je artikelen automatisch aanpast aan de prijs bij de concurrent, het tijdstip van de dag, de dag van de week, de vraag én de voorraad.
- Hoe de sterk gestegen energieprijzen invloed hebben op de winstgevendheid van winkelvestigingen.
- Hoe je met behulp van data inzicht krijgt in de prestaties van deze vestigingen. Ontdek welke vestigingen goed presteren en identificeer welke vestigingen op een andere locatie beter zullen renderen.
- Hoe de gestegen prijzen van grondstoffen en logistiek de marges van je assortiment beïnvloeden.
- Hoe je met behulp van data je assortiment optimaliseert door goed presterende én verliesgevende artikelen te identificeren.
- Hoe je klanten een beleving op maat biedt door alle beschikbare interne én externe data optimaal in te zetten.
Hoe kun je de sterk gestegen kosten beheersen en jezelf blijven onderscheiden van concurrentie door data slim in te zetten? Je leest er alles over in deze gratis whitepaper.