3.500.000 scans per dag

Track & Trace voor PostNL

Track & Trace

Dagelijks volgen bij benadering 650.000 popelende PostNL klanten de voortgang en bezorging van hun pakket via Track & Trace. Via web of app. Met haar datawarehouse en Business Intelligence-oplossingen leidt Inergy dit in goede banen. Dag in, dag uit.

In een markt met moordende concurrentie is een betrouwbare Track & Trace essentieel voor PostNL. Gerrie de Jonge, directeur IT voor PostNL Pakketten: “Om onze positie als marktleider te bewaken is klanttevredenheid ontzettend belangrijk. Een goed verzorgde, informatieve vorm van Track & Trace speelt daar een belangrijke rol in.”

Enorme hoeveelheid data

Een pakket gaat tijdens het bezorgtraject gemiddeld maar liefst vijf keer langs de barcodescanner. Niet alleen wanneer de bezorger onderweg naar het huis is, maar ook al wanneer PostNL het product van de afzender ontvangt of wanneer het pakket in het sorteercentrum aankomt. Al met al komt dat neer op een kleine 3.500.000 scans per dag. Rond de feestdagen zijn zelfs uitschieters van 7.000.000 of meer niet ongewoon.

Dankzij onze transactionele ondersteuning beschikt PostNL over zeer nauwkeurige informatie, die zij via Track & Trace altijd real-time aan de klant beschikbaar stelt.

Ook slimmer analyseren?

Met onze Business Intelligence-oplossingen voor de Logistiek krijgt u direct inzicht in uw processen en kunt u werkelijk datagedreven beslissingen nemen. Onze consultants kennen uw sector en de uitdaging waar u voor staat.

JanKees Lampe

Uw logistieke processen slimmer analyseren?

Benieuwd hoe uw bedrijf de logistieke processen slimmer kan analyseren? Of bent u op zoek naar een Analytics partner in Logistiek? Inergy denkt graag mee!