Data volwassenheid
Slechts 20% van de managers beoordeelt zijn bedrijf als datavolwassen. Door datagedreven te werken neem je snellere én betere beslissingen. Ontdek met ons assessment hoe datavolwassen jouw bedrijf is en hoe je dit naar een hoger niveau tilt.
Een datagedreven aanpak in een datavolwassen organisatie
Uit onderzoek van Harvard Business Review in 2019 blijkt dat 91% van de ondervraagde managers een data analytics-strategie als essentieel beschouwt. Slechts 20% geeft echter aan dat hun organisatie al voldoende datavolwassen is.
Steeds meer organisaties willen datagedreven werken. Maar wat is dat precies? Datagedreven werken houdt in dat je als bedrijf stuurt op basis van data. Omdat de beslissingen gebaseerd zijn op feitelijke data, zijn ze ook beter. Bovendien neem je deze beslissingen sneller. Dankzij onze Assessment Datavolwassenheid ontdek je hoe datavolwassen jouw organisatie is en hoe je dit naar een nog hoger plan tilt.
Waarom datagedreven werken?
Door datagedreven te werken neem je op data gebaseerde beslissingen en stuur je proactief bij. Zo voorkom je dat je beslissingen neemt op basis van onderbuikgevoel. In een datagedreven organisatie bestaat slechts één versie van de waarheid waardoor iedereen in de organisatie over dezelfde informatie beschikt.
Dankzij een goede datagedreven werkwijze ben je in staat om toekomstige ontwikkelingen te voorspellen. Je stuurt namelijk niet alleen bij naar aanleiding van gebeurtenissen in het verleden (reactief), maar je gebruikt de beschikbare data om toekomstige ontwikkelingen te voorspellen en optimaal op deze ontwikkelingen in te spelen (proactief).
Essentiële onderdelen voor een datagedreven organisatie
Hoe datavolwassen is je organisatie?
Om een goede datavolwassen organisatie te zijn, is het belangrijk om de vijf aspecten van datavolwassenheid te optimaliseren. Het Capability Maturity Model (CMM) berekent op basis van vijf aspecten hoe datavolwassen jouw organisatie is. Deze vijf aspecten zijn:
- Performance
- People
- Process
- Technology
- Data
Wij hebben een assessment ontwikkeld waarmee we voor jouw organisatie tot in detail berekenen hoe datavolwassen jouw organisatie is. Je ontdekt ook op welke van deze vijf aspecten je nog kunt verbeteren om datagedreven werken naar een nog hoger niveau te tillen.
Referentie – Rituals
De inzet van Data analytics bij Rituals
Rituals zet alles op alles om bedrijfsprestaties te verbeteren door scherper te sturen. Met hulp van Inergy is er een robuust dataplatform met Power BI gebouwd.
Martijn Willems, Director Control & Analytics bij Rituals: “Met het Power BI-platform lukt het ons om continu te sturen, zelfs op winkelniveau. In Power BI dashboards kunnen wij alle transacties aflezen. Dit betekent dat wij nagenoeg realtime informatie hebben over hoe het ervoor staat met de omzet. Niet alleen van al onze winkels samen, maar ook per regio of zelfs per winkel.”
Over Inergy
Inergy is jouw partner op gebied van data analytics. We helpen organisaties al meer dan 20 jaar om alle waarde uit hun data te halen. We bieden full service, non-stop datamanagement, advanced analytics en dashboarding op basis van de meest effectieve en efficiënte technologieën van dit moment. We zijn officieel Microsoft Gold Partner en Snowflake Premier Partner. Daarnaast zijn we ISAE 3402 en ISO 27001 gecertificeerd waardoor jouw data gegarandeerd veilig is.
- Ervaren data analytics specialisten
- Microsoft Gold & Snowflake Premier partner
- ISO27001 & ISAE3402 gecertificeerd