Snel naar content
Ardanta

Klant sinds 2017

Ardanta

Het is voor ieder bedrijf belangrijk om betrouwbare gegevens van klanten te hebben. Maar voor uitvaartverzekeraar Ardanta is het cruciaal om hun dienstverlening uit te kunnen voeren. De NAW-OK oplossing van Inergy zorgt hiervoor.

Lees verder

Verbeterde dienstverlening met betrouwbare NAW-gegevens

Het is voor ieder bedrijf belangrijk om betrouwbare gegevens van klanten te hebben. Maar voor uitvaartverzekeraar Ardanta, onderdeel van verzekeraar a.s.r., is het cruciaal om hun dienstverlening uit te kunnen voeren. Vaak zijn nabestaanden niet op de hoogte van de uitvaartverzekering. Ardanta moet daarom voortdurend de laatste NAW-gegevens en overlijdensberichten monitoren zodat het bedrijf klanten op het juiste moment kan benaderen.

“Wij hebben gekozen voor de Inergy adresservice vanwege de kwaliteit van adresverrijking en de toegevoegde waarde die ons dit biedt” aldus Guido Horst, CEO van Ardanta. “Wij willen onze dienstverlening naar klanten op continue basis verbeteren en deze service helpt daar echt bij. Daarnaast verloopt de samenwerking met Inergy uiterst prettig”.

Zorgplicht

Verzekeraars hebben volgens de Wet op het financieel toezicht een zorgplicht. Die plicht houdt onder meer in dat zij hun klanten regelmatig moeten informeren over veranderingen in de polisvoorwaarden of nieuwe wet- en regelgeving. Om aan de zorgplicht te kunnen voldoen, moeten de NAW-gegevens kloppen. De NAW-OK adressenservice helpt Ardanta om over de meest actuele contactgegevens van haar klanten te beschikken. De Inergy adresservice maakt gebruik van slimme algoritmes en diverse databronnen op basis waarvan de actuele contactgegevens van een polishouder worden vastgesteld, danwel het feit dat deze onlangs overleden is.

“Wij hebben gekozen voor de Inergy adresservice vanwege de kwaliteit van adresverrijking en de toegevoegde waarde die ons dit biedt. Daarnaast verloopt de samenwerking met Inergy uiterst prettig.”

Guido Horst, CEO van Ardanta

Servicegericht

Het bijzondere aan de dienstverlening van Ardanta is dat die uiteindelijk niet gericht is aan de klant. De uitkering ten behoeve van de begrafeniskosten gaat vanzelfsprekend naar de nabestaanden. Alleen zijn die lang niet altijd op de hoogte van het feit dat er een verzekering is afgesloten. Ardanta is een servicegerichte organisatie en wil daarom zelf actief nabestaanden benaderen in het geval dat een klant komt te overlijden. De adresservice NAW-OK van Inergy stelt Ardanta hiertoe in staat. Inergy zorgt voor een uitgebreide vergelijking van de gegevens uit diverse bronnen om deze met een zeer hoge mate van zekerheid vast te stellen. En dat op een manier die volledig compliant is met wet- en regelgeving op het gebied van privacy en dataveiligheid.