Snel naar content

Klant sinds 2013

Hans Anders

Hoe krijg je grip op data en hoe zorg je ervoor dat je daar waardevolle inzichten uit kunt halen? Hans Anders koos voor een oplossing die alle informatiestromen integreert en omzet in relevante informatie. Een toekomstbestendig datawarehouse ontwikkeld door Inergy.

Meer weten

Het toekomstbestendige datawarehouse van Hans Anders

Hans Anders is een toonaangevende Nederlandse opticien- en audioketen. Al meer dan 35 jaar bieden ze consumenten een breed assortiment aan (zonne)brillen, lenzen en hoortoestellen. Het bedrijf groeide de afgelopen jaren flink en heeft inmiddels ruim 440 vestigingen in Nederland, België en Zweden. Dat zorgt er echter voor dat de hoeveelheid data in de organisatie snel toeneemt. Hoe krijg je grip op die data en hoe zorg je ervoor dat je daar waardevolle inzichten uit kunt halen? Hans Anders koos voor een oplossing die alle informatiestromen integreert en omzet in relevante informatie. Een toekomstbestendig datawarehouse.

Van versnipperde naar betrouwbare data

Hans Anders zocht naar een oplossing om de toenemende hoeveelheid data goed te organiseren. Veel data was versnipperd, rapportages waren niet duidelijk gedefinieerd en er waren veel duplicaties. Daardoor ontbrak het Hans Anders aan inzicht om goed onderbouwde beslissingen te nemen. Het was tijd om de datalogistiek op orde te brengen. Hans Anders schakelde Inergy in om een datawarehouse te ontwikkelen. Daarin komt alle data op één plek samen.

Er werd gestart met data van Sales en Budgetten. Vervolgens werden ook timesheets, voorraden en andere databronnen toegevoegd. Data is duidelijk gedefinieerd en iedereen spreekt daardoor dezelfde taal. Met geïntegreerde BI-tools krijgt Hans Anders inzicht in die informatie om veel gerichter te sturen op managementniveau, van marketing tot op de winkelvloeren. Regiomanagers kunnen onderweg naar winkels de laatste stand van zaken in een mobiel dashboard opvragen.

Analyse van winkelvloer tot promoties

Hans Anders beschikt nu over de informatie om te sturen in diverse lagen van de organisatie. Of het nu gaat over de conversie van winkels, het optimaliseren van marketingactiviteiten of de effectiviteit van promoties. De organisatie maakt zelf eenvoudig analyses op basis van actuele en betrouwbare data.

De samenwerking met Hans Anders geeft aan wat je als retailer kunt bereiken door je datalandschap op orde te brengen. Ze beschikken over een centraal punt voor de volledige informatievoorziening. In de toekomst blijft Hans Anders zoeken naar nieuwe mogelijkheden om met data slimmer te opereren en te optimaliseren. Zoals met geavanceerde data analytics toepassingen om voorraden te optimaliseren en fraude te detecteren. Inergy zorgt ervoor dat die informatie eenvoudig beschikbaar is en blijft.

Meer weten? Neem contact met ons op

Wil je eens met ons praten over jouw datavraagstuk? Onze dataspecialist Peter neemt binnen één werkdag contact met je op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Geen zin om te wachten en heen-en-weer te mailen voor het maken van een afspraak? Plan dan direct zelf een afspraak in op een dag en tijd die jou het best uitkomt.


Vertrouwd door

citaat icoon

“Inergy levert gewoon goed werk.”

Joeri Vonk –
Data-analist bij Milieu Service Nederland
Logo Milieu Service Nederland