Snel naar content

Klant sinds 2005

Intergamma

Intergamma is de organisatie achter de succesvolle doe-het-zelf-formules Gamma en Karwei. Intergamma klopte bij Inergy aan om de informatievoorziening in de organisatie naar een hoger niveau te brengen. Met een datawarehouse nam Intergamma afscheid van de informatiesilo’s.

Meer weten

Stapsgewijs naar meer inzicht

Intergamma is de organisatie achter de succesvolle doe-het-zelf-formules Gamma en Karwei. Met ruim 400 bouwmarkten zijn ze een van de meest succesvolle doe-het-zelfketens in Nederland en België. Intergamma klopte bij Inergy aan om de informatievoorziening in de organisatie naar een hoger niveau te brengen. Informatie was verspreid over veel verschillende systemen. Dat maakte het erg lastig om uniform te rapporteren.

Met een datawarehouse nam Intergamma afscheid van de informatiesilo’s. Daardoor kreeg Intergamma steeds meer inzicht in actuele en betrouwbare informatie, op basis waarvan ze beter beslissingen kunnen nemen.

Omdat data duidelijk gedefinieerd is, werkt iedereen in de organisatie op een eenduidige manier. Het platform werkt bovendien als een datahub, die de juiste informatie levert aan andere applicaties van Intergamma. Bijvoorbeeld voor workforceplanning, het indelen van schappen en afdracht naar franchisenemers.

Performance waarborgen

In eerste instantie draaide het datawarehouse op de IT-infrastructuur van Intergamma. Door de toenemende hoeveelheid data had de organisatie behoefte om de responssnelheid van rapportages te verbeteren. Daarom deed Intergamma een beroep op de dienstverlening van Inergy en draaide de oplossing jarenlang in een private cloudomgeving.

Na jaren bleek ook deze technologie niet meer te voldoen aan de toenemende behoefte aan data en stuurinformatie. Daarom werd besloten te migreren naar Snowflake. Zo integreert Intergamma nog makkelijker en sneller verschillende databronnen in het volledig cloudgebaseerde dataplatform.

Nieuwe mogelijkheden

Door alle verschillende databronnen te integreren in het dataplatform ontstaat één versie van de waarheid.

Het moderne dataplatform stelt Intergamma in staat om de prijzen in de winkels automatisch aan te passen. Zo hoeft winkelpersoneel bijvoorbeeld geen prijskaartjes meer aan te passen en kunnen zij meer tijd spenderen aan het helpen van klanten.

Het dataplatform helpt Intergamma om duurzaam te ondernemen door inzicht te bieden in de duurzaamheid van onze producten en onze bedrijfsvoering. Daardoor is Intergamma klaar voor de toekomst.

Meer weten? Neem contact met ons op

Wil je eens met ons praten over jouw datavraagstuk? Onze dataspecialist Peter neemt contact met je op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Plan een gratis adviesgesprek

Geen zin om te wachten en heen-en-weer te mailen voor het maken van een afspraak? Plan dan direct zelf een afspraak in op een dag en tijd die jou het best uitkomt.


Vertrouwd door

citaat icoon

“Inergy levert gewoon goed werk.”

Joeri Vonk –
Data-analist bij Milieu Service Nederland
Logo Milieu Service Nederland