Snel naar content
Dynamic Pricing in de retail

Patroonherkenning in kassabondata

Verhoog klanttevredenheid en verbeter marges

Als retailer probeer je je assortiment zo goed mogelijk af te stemmen op de behoefte van een klant. Daarom verplaats je je in het hoofd van de klant. Wat wil een klant kopen? En wanneer? Zijn er bepaalde combinaties van producten die vaak samen lijken te gaan? Door een analyse los te laten op kassabonnen krijg je antwoord op deze vragen. Zo kan jij jouw assortiment beter afstemmen op de behoefte van de klant met als gevolg een omzet die stijgt.

In deze whitepaper lees je alles over:

  • Het opzetten van een kassabonanalyse.
  • Hoe je door middel van slimme algoritmes patronen herkent in data van kassabonnen.
  • Hoe een grote bouwmarkt kooppatronen van zijn klanten analyseert door te kijken naar kassabondata.
  • De zeven verschillende soorten shoppingtrips van klanten.
  • Hoe je jouw assortiment zo goed mogelijk aanpast naar de klantwens.

Meer whitepapers

Alle whitepapers

Data in de sector personenvervoer

28 juni 2022

Data in de sector personenvervoer

Ontdek de waarde die in jouw data verstopt zit en leer hoe je deze optimaal inzet. In deze whitepaper gaan...

Lees verder

Data in de voedselindustrie

8 december 2021

Data in de voedselindustrie

Ontdek de waarde die in jouw data verstopt zit en leer hoe je deze optimaal inzet. Als organisatie in de...

Lees verder

Data Discovery Analytics

1 september 2021

Data Discovery Analytics

Neem betere en meer op feiten gebaseerde beslissingen met betrouwbare data analytics. Big data is voor veel organisaties het onderwerp...

Lees verder