Snel naar content
Dynamic Pricing in de retail

Patroonherkenning in kassabondata

Verhoog klanttevredenheid en verbeter marges

Als retailer probeer je je assortiment zo goed mogelijk af te stemmen op de behoefte van een klant. Daarom verplaats je je in het hoofd van de klant. Wat wil een klant kopen? En wanneer? Zijn er bepaalde combinaties van producten die vaak samen lijken te gaan? Door een analyse los te laten op kassabonnen krijg je antwoord op deze vragen. Zo kan jij jouw assortiment beter afstemmen op de behoefte van de klant met als gevolg een omzet die stijgt.

In deze whitepaper lees je alles over:

  • Het opzetten van een kassabonanalyse.
  • Hoe je door middel van slimme algoritmes patronen herkent in data van kassabonnen.
  • Hoe een grote bouwmarkt kooppatronen van zijn klanten analyseert door te kijken naar kassabondata.
  • De zeven verschillende soorten shoppingtrips van klanten.
  • Hoe je jouw assortiment zo goed mogelijk aanpast naar de klantwens.

Meer whitepapers

Alle whitepapers

Whitepaper Een AVG-proof dataplatform met Snowflake

11 oktober 2022

Whitepaper Een AVG-proof dataplatform met Snowflake

Na het lezen van deze whitepaper weet je waar je aan moet denken om een AVG-proof dataplatform met Snowflake te...

Lees verder

Whitepaper Data in retail

16 september 2022

Whitepaper Data in retail

De kosten voor retailers zijn de afgelopen maanden sterk gestegen: denk maar aan energie, vastgoed, logistiek en grondstoffen. Het is...

Lees verder

Data in de sector personenvervoer

28 juni 2022

Data in de sector personenvervoer

Ontdek de waarde die in jouw data verstopt zit en leer hoe je deze optimaal inzet. In deze whitepaper gaan...

Lees verder