Snel naar content
Data Analytics bij Sodexo

Klant sinds 2014

Data Analytics bij Sodexo

Sodexo werkt in Nederland met 5.400 medewerkers op 1.300 locaties dagelijks voor zo’n 375.000 consumenten. Inzicht en controle is dan ook onmisbaar. Inergy levert daarom datawarehouse-oplossingen aan Sodexo. Sodexo maakt met grote tevredenheid gebruik van de data-oplossingen van Inergy. Lees hier alles over de samenwerking tussen Sodexo en Inergy.

Lees verder

Een sterke drive

Sodexo levert allerlei vormen van dienstverlening om ervoor te zorgen dat klanten zich volledig kunnen richten op hun core business. Dat varieert van catering tot beveiliging en van de uitgifte van bedrijfskleding tot het bouwen en verbouwen van kantoorpanden. Een complex geheel dus, waarbinnen inzicht en controle onmisbaar zijn.

De CFO van Sodexo Nederland, Martijn van der Woerdt, werd aangenaam verrast door de pragmatische aanpak van Inergy. “De consultants van Inergy wisten ons direct te overtuigen met hun kennis van Business Intelligence en analytics. Maar minstens zo belangrijk was hun drive om een oplossing te vinden. Ik voelde meteen: ik zit hier tegenover iemand die praat vanuit zijn passie en die niet weggaat voordat ik tevreden ben.

“De consultants van Inergy wisten ons direct te overtuigen met hun kennis van Business Intelligence en analytics”

Martijn van der Woerdt – CFO van Sodexo Nederland

Inergy ontzorgt volledig

De datawarehouse-oplossing die Sodexo afneemt is een dedicated SaaS-oplossing. SaaS staat voor Software as a Service, dat wil in dit geval zeggen dat zowel de data als de software voor Business Intelligence en analytics bij Inergy is ondergebracht. Klanten zijn daarmee volledig ontzorgd. “De oplossing staat als een huis”, vertelt Volker Stronkhorst, CIO bij Sodexo Nederland. “Er is zelden of nooit wat mee aan de hand en updates verlopen altijd soepel. En ook grotere projecten verlopen binnen budget en de afgesproken tijd. Inergy denkt proactief met ons mee.”

Ook slimmer analyseren?

Met de oplossing van Inergy komt Sodexo tot bruikbare inzichten door data uit verschillende bronnen te combineren. Zo is de fraudedetectie sterk verbeterd aan de hand van kassagegevens. En door de registratie van gewerkte uren inzichtelijk te maken, beschikt Sodexo over waardevolle stuurinformatie. Tot slot verlopen de periodeafsluitingen nu beduidend vlotter.