Locatieanalyse en -optimalisatie
Locatieanalyse
Zie in één oogopslag de gemiste omzetpotentie van jouw bestaande locaties en ontdek op welke locatie een nieuwe vestiging gewenst is.
Krijg inzicht in de prestaties van je locaties
Zie met onze oplossing voor locatieanalyse en locatieoptimalisatie in één oogopslag de gemiste omzetpotentie van jouw bestaande locaties.
Profiteer bovendien van scores voor efficiency per filiaal, waarmee direct zichtbaar wordt welke filialen het goed doen en welke juist niet.
Wat jij van ons kan verwachten
1. Bestaande filialen
De tool laat in één oogopslag de gemiste potentie zien van alle locaties, namelijk het verschil tussen de berekende potentie en de huidige omzet. Daarnaast is per filiaal gedetailleerde informatie beschikbaar over omgevingsfactoren zoals concurrentie en het gemiddelde inkomen van bewoners in de buurt. En er is informatie beschikbaar over het filiaal zelf, zoals het aantal medewerkers, het aantal unieke artikelen en de verdeling van de omzet over verschillende shopping trips.
Elk filiaal krijgt ook een score voor efficiëntie (omzet gedeeld door potentiële omzet) zodat direct zichtbaar is welke filialen het goed doen en welke juist niet. Voor een supermarkt is het bijvoorbeeld interessant om te weten welk type bezoekers de winkel aantrekt en hoe dat zich verhoudt tot het gemiddelde van alle filialen. Zijn er bijvoorbeeld relatief weinig mensen die hun grote wekelijkse boodschappen doen bij een vestiging? Dan zou dat te maken kunnen hebben met de bereikbaarheid en parkeergelegenheid.
2. Nieuwe locatie
Met de tool is het bepalen van de potentiële omzet een kwestie van het adres en het aantal vierkante meters opgeven. Vervolgens berekent de tool voor elke winkelformule de verwachte omzet. Zo is direct duidelijk welke formule op een specifieke locatie het beste effect heeft.
3. Strategisch hulpmiddel
Het dashboard met informatie is voor de supermarktketen een waardevolle strategische tool. Niet alleen omdat het realtime inzicht biedt in de (potentiële) omzetcijfers per locatie. Maar ook omdat de juiste keuze bijdraagt aan het behalen van de groeidoelstelling.
Daarnaast biedt de vergelijking van locaties nieuwe inzichten in succesfactoren. Wat is de ideale oppervlakte van een supermarkt op een bepaalde locatie? Welke omgevingsfactoren zijn bepalend voor het aantal bezoekers per shopping trip? Wat hebben de best-scorende filialen met elkaar gemeen? Op dat soort vragen geeft de tool direct en eenvoudig antwoord.
Webinar
Data Analytics in retail
In dit webinar leer je hoe je al je beschikbare retaildata optimaal inzet voor datagedreven beslissingen.
Whitepaper
Locatieoptimalisatie
Ontdek alles over onze oplossing voor locatieanalyse en -optimalisatie in ons whitepaper.
Leer Inergy kennen
Over ons
Ontdek alles over het bedrijf Inergy en de datagedreven oplossingen die wij organisaties bieden op gebied van datamanagement, analytics en KPI dashboarding.
Referentie Detailresult
Analytics zorgt voor revolutie in retail
Dankzij de data-oplossingen van Inergy kan Detailresult Groep reageren op trends en ontwikkelingen, uitspraken doen over specifieke klantgroepen én efficiënter werken. Inergy ontwikkelde voor Detailresult (supermarktketens Dirk van den Broek en DekaMarkt) verschillende tools, onder meer voor assortimentsoptimalisatie en locatiekeuze.
Bart Oprel, CFO Detailresult:
“Begin met een praktisch probleem en laat zien wat de resultaten zijn. Baken goed af wat je wel en niet wil doen. En kies een partner die bij je past.”
Over Inergy
Inergy is jouw partner op gebied van data. We helpen organisaties al 25 jaar om alle waarde uit hun data te halen. We bieden full service dataoplossingen op basis van de meest effectieve en efficiënte technologieën van dit moment. We zijn officieel Snowflake Premier Partner. Daarnaast zijn we ISAE 3402 en ISO 27001 gecertificeerd waardoor jouw data gegarandeerd veilig is.
Meer weten? Neem contact met ons op
Wil je eens met ons praten over jouw datavraagstuk? Onze dataspecialist Peter neemt binnen één werkdag contact met je op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Geen zin om te wachten en heen-en-weer te mailen voor het maken van een afspraak? Plan dan direct zelf een afspraak in op een dag en tijd die jou het best uitkomt.